Algemeen

Het bestuur van de Protestantse Gemeente SSLW ligt bij het moderamen en de kerkenraad en wordt gevormd door de ambtsdragers van deze gemeente.
In onze gemeente telt de kerkenraad 14 leden (4 ouderlingen, 4 diakenen en 5 kerkrentmeesters en de predikant), die worden gekozen door en uit de leden van de kerkelijke gemeente.
Besluiten worden uitsluitend genomen door de kerkenraad.
Het moderamen bereidt voor. Het moderamen bestaat uit vier personen; uit iedere deelraad één, dus een ouderling, diaken en ouderling-kerkrentmeester alsmede de predikant.

De kerkenraad

De kerkenraad vergadert gemiddeld 1x per twee maanden, meestal in het dorpshuis "De Utwyk" te Schraard.
De dagelijkse leiding ligt bij het moderamen, bestaande uit predikant (vacant) en een lid uit iedere deelraad (ouderlingen, diakenen en kerkrentmeesters).

Voor vragen over bijvoorbeeld dopen, trouwen etc. kunt u contact opnemen met de scriba van de kerkenraad, mevr. H.H. Wiersma-Bruinsma, mailadres scriba.sslw@gmail.com