Kerkelijk werker

Mijn naam is Klaas Hoekstra en ben geboren op 27 april 1967 te Weidum. Mijn ouders woonden daar toen en mijn vader was werkzaam bij de kaasfabriek in de omgeving. Deze ging dicht en we verhuisden naar Ee, daar ging mijn vader werken in de zuivelfabriek. In 1968 werd mijn zus daar geboren. Een aantal jaren later zijn we verhuisd naar Zwaagwesteinde (tegenwoordig De Westereen) en ging mijn vader in de worstfabriek werken. In 1971 zag mijn broer daar het levenslicht. Ik woon nu nog in De Westereen.

Na mijn militaire diensttijd in 1986 ben ik werkzaam geworden in de levensmiddelenbranche. Bij een groothandel, voornamelijk op de versafdeling, later werd dit iets kouder doordat ik werkzaam werd bij de diepvriesafdeling. Tot 2016 was ik werkzaam in deze branche. In 2017 ben ik begonnen met een studie aan de hogeschool VIAA te Zwolle en in 2022 ben ik afgestudeerd als kerkelijk werker.

Van huis uit ben ik Hervormd, en een jaar nadat ik Openbare Belijdenis (1988) had gedaan, werd ik gekozen als jeugdouderling in de kerkenraad. Later ook als wijkouderling. Tot op dit moment zet ik mij nog in voor het kinderwerk op de zondagochtend. Nu is het in De Westereen ook een Protestantse Gemeente.

In mijn vrije tijd maak ik graag wandelingen en maak daarbij ook wel eens gebruik van de trein. Je rijdt naar een station in Nederland en wandelt dan naar een ander station. Genieten van de natuur en de omgeving waar ik loop.

Hertilike groetnis, Klaas.